Praktične informacije

Podatki o Domu starejših Škofljica


Naslov:
Ob potoku 11, 1291 Škofljica

Način delovanja: enota Socialnovarstvenega zavoda Vitadom, dom za starejše s koncesijo

Število nastanitev: 156 stanovalcev v 96 sobah, od tega je 36 enoposteljnih sob

Vrsta sob: eno- ali dvoposteljne sobe, eno- ali dvoposteljne sobe z balkonom ali ložo

Predstavitev

Sobe in storitve

Smo mladi, strokovni in optimistično zremo v prihodnost. Stanovalcem nudimo celostno oskrbo, kar zagotavljamo z rednimi strokovnimi izobraževanji vseh zaposlenih. Zavedamo se, da smo ogledalo našega doma.

Pri delu stremimo k uporabi številnih modernih pripomočkov, s čimer stanovalcem zagotavljamo oskrbo na še višjem nivoju in skrbimo za varovanje zdravja zaposlenih. Nudimo vključitev v program zgodnjega odkrivanja demence z uporabo naprave BrainTrip, pri delu pa uporabljamo tudi novo napravo za biofotomodulacijo SkyPulse, ki omogoča obvladovanje številnih akutnih in kroničnih stanj.

Glede na potrebe stanovalcev nudimo štiri nivoje oskrbe (oskrba I–IV). Merila za razvrščanje glede na zdravstveno stanje in fizične sposobnosti stanovalcev so navedena v zavihku Sprejem v dom.

Stanovalcem so na voljo tudi številne dodatne storitve, kot so posebne diete, dodajanje prehranskih dopolnil, dodatno čiščenje, delo hišnika po naročilu, dodatno striženje in britje itd.

Socialna delavka bodočim uporabnikom oz. svojcem pomaga z informacijami o načinu oddaje prošnje in možnostih sprejema v dom. Je prva oseba, ki sprejeme novega stanovalca. Pomaga mu pri vključevanju v novo okolje, ga seznani z možnostmi preživljanja prostega časa ter mu nudi pomoč in različne informacije.

Uradne ure socialne službe so od ponedeljka do četrtka med 10.00 in 12.00. Prosimo, da se za osebni obisk, pogovor s socialno delavko predhodno dogovorite (kontakt).

Imamo moderno opremljene prostore za fizioterapijo, kjer se izvajajo aktivnosti v prisotnosti fizioterapevtke. Stanovalcem omogoča vzdrževanje ali ponovno vzpostavitev gibanja do najvišjega možnega nivoja, ki ga dopušča njihovo zdravstveno stanje.

Fizioterapevtka opravlja tudi individualne obravnave stanovalcev na oddelkih.

Poleg preventive in zdravljenja degenerativnih sprememb gibalnega aparata je fizioterapija namenjena tudi lajšanju ali odpravljanju bolečin. Pri tem uporabljamo najsodobnejše pripomočke za lažje gibanje in aparature za zmanjševanje bolečine, pospeševanje celjenja in/ali sproščanje.

Delovna terapija je zdravstvena stroka, katere cilj je, da stanovalcem omogoči čim večjo vključenost in samostojno izvedbo vsakodnevnih aktivnosti. Delovni terapevt je zdravstveni delavec, ki z različnimi dejavnostmi vzpostavi, povrne ali ohranja že dosežene spretnosti stanovalca. Pri tem dejavnosti individualno prilagodi, poskrbi, da se izvajajo v primernem okolju, preprečuje možne zaplete in tako omogoči čim večjo samostojnost stanovalca kljub njegovim omejitvam.

Delovni terapevt skrbi tudi za akutne, kronične, rehabilitacijske, preventivne in paliativne obravnave, ki jih izvaja v sobah stanovalcev ali v terapevtskem prostoru.

Skupinske in individualne aktivnosti, ki zajemajo področje produktivnosti, prostega časa in socialne vključenosti po dogovoru z delovno terapevtko izvajata tudi animatorki. Delovni terapevt izvaja terapevtske, ciljno usmerjene skupinske aktivnosti za izboljšanje spretnosti.

V Domu starejših Škofljica deluje tudi ambulanta. Ambulantni zdravnik je prim. Dean Klančič, dr. med., spec. spl. in druž. med.

Delovni čas:
Ponedeljek: 7.30–12.30
Torek: 7.30–12.30
Sreda: 7.30–12.30
Četrtek: 12.00–17.00

Pri pripravljanju V največji možni meri uporabljamo lokalno pridelana slovenska živila. Izbiramo lokalne dobavitelje, da hrana do krožnika pride po čim krajši poti.

Poleg običajnih obrokov pripravljamo tudi raznovrstno dietno prehrano.

Varovani oddelek Doma starejših Škofljica je namenjen 24 stanovalcem, ki poleg storitev oskrbe I ali II potrebujejo stalno 24-urno strokovno pomoč, nadzor in varovanje zaradi težav, ki jih povzročajo demenca in/ali druga sorodna stanja.

Namestitev v dom

Pogosta vprašanja

Socialna služba vam bo v času dogovarjanja za sprejem v dom posredovala seznam stvari/opravil/informacij, ki so pri sprejemu pomembne.

Ob vselitvi v Dom starejših Škofljica si sobo uredite po svoje. Prinesete lahko svoje stvari (slike, vaze, svetilke, radio itd.), da se boste počutili kar najbolj domače. Pomembno je le, da sobo uredite tako, da z opremo ne boste ovirali dela zaposlenih.

Koliko in katera oblačila je treba prinesti v dom? Predlagamo, da prinesete po 6 kosov vsakega oblačila – pižame ali spalne srajce, bombažne hlače ali spodnje dele trenirke, jopice na zadrgo, bombažne majice, nogavice, spodnje perilo, lahko tudi spodnje majice. Potrebujete tudi toplo oblačilo (bundo). Pomembno je, da so oblačila enostavna za oblačenje in vzdrževanje. Volnena oblačila odsvetujemo.

Ne kupujte vseh kosov na novo. Poznana oblačila od doma stanovalcem nudijo večji občutek domačnosti, varnosti in udobja.

Kdo označi perilo?
Perilo označi perica v pralnici.

Ali lahko oblačila prinesemo še dodatno, ko je oseba že nameščena v domu?
Da. Oblačila pustite v recepciji, da jih perica označi in prinese v sobo.

Moramo prinesti tudi posteljnino in brisače?
Posteljnino in brisače nudimo v domu.

Kakšno obutev priporočate za bivanje v domu?
Obutev naj bo udobna in topla. Predlagamo obutev z opetnikom, da je stopalo trdno. Zaradi nevarnosti padca odsvetujemo natikače. Stanovalci potrebujejo tudi čevlje za sprehode v naravo.

Lahko v sobo prinesemo tudi svoje predmete?
V sobo lahko prinesete predmete iz domačega okolja, da se boste počutili čim bolj sproščeno – rožo, sliko, vazo, knjigo, albume fotografij, namizno lučko, uro … V sobo z balkonom lahko prinesete zunanji stol in mizico.

Je v sobi dovoljeno imeti televizijo?
Da. V sobi je priključek za osnovne televizijske programe. Lahko se odločite za TV-paket pri lokalnem ponudniku, sklenete z njim pogodbo, plačujete mesečno naročnino in imate na razpolago 49 televizijskih programov. Lahko prinesete tudi radio, mobilni telefon, prenosni računalnik.

Katere dokumente potrebujemo ob sprejemu?
Prinesete Potrebujete veljavno osebno izkaznico in kartico zdravstvenega zavarovanja (zdravstveno kartico) ter zdravstveno kartoteko. Z osebnim zdravnikom se dogovorite, da zdravstveno kartoteko pošlje na naš naslov.

Kdo v domu skrbi za zdravila stanovalcev?
Zdravila predpisuje domski zdravnik. Pripeljejo jih iz lekarne. Po navodilih zdravnika jih razdeljuje zdravstveno osebje.

Lahko s seboj prinesemo neporabljena zdravila, ki jih imamo še doma?
Da. Imeti morajo veljaven datum uporabe.

Kdo naroča inkontinentne pripomočke? Ali lahko v dom prinesemo tudi plenice, ki so jih stanovalci imeli doma?
Za to skrbi dom. Plenice in ostale neuporabljene inkontinentne pripomočke lahko prinesete s seboj.
Inkontinentne pripomočke, ki so bili predpisani posebej za uporabnika, nujno prinesite v dom.

Kdaj sta v domu zdravnik in psihiater?
Zdravnik je prisoten v domou 4-krat tedensko po urniku, psihiater pa pride enkrat na 14 dni oz. po potrebi.

Kako stanovalci pridejo do zdravnika oz. specialista?
Napotnice na zdravniške preglede napiše zdravnik, naročilo na pregled pri specialistu pa uredi diplomirana medicinska sestra, ki obvesti svojce o datumu pregleda in se dogovori za spremstvo.

Praviloma stanovalca k specialistu spremljajo svojci. Spremstvo na pregled pa nudi tudi dom kot dodatno storitev.

Prevoze na preglede opravlja reševalna služba glede na prevoznico, ki jo napiše zdravnik. Prevozi so plačani iz zdravstvenega zavarovanja.

Kako je z zobozdravstveno oskrbo stanovalcev?
V domu ni zobozdravstvene ambulante. V urgentnih primerih pregled pri zobozdravniku urejajo diplomirane medicinske sestre. Vse ostale zobozdravstvene storitve urejajo svojci.

Kje lahko stanovalci opravijo okulistične preglede?
V domu ni okulista. V urgentnih primerih in po naročilu zdravnika urejajo pregled pri okulistu diplomirane medicinske sestre. Ostale okulistične preglede urejajo svojci.

V Domu starejših Škofljica je stanovalcem na voljo Frizerski salon Petra. Frizerka je v domu po dogovoru.

Kako se plačuje frizerske storitve?
Stanovalci, ki prejemajo storitve oskrbe II, III A, III B in IV, imajo frizerske storitve že vključene, kar pomeni striženje in oblikovanje frizure vsaka dva meseca. Če navedeni stanovalci želijo pogosteje koristiti frizerske storitve (barvanje las, striženje …), se dogovorijo s frizerko, ki jim za opravljeno delo izda račun. Poravna ga stanovalec ali svojci.

Stanovalcem, ki ne koristijo storitev, vključenih v oskrbo, se to ne odšteje od plačila določene oskrbnine.

Stanovalci v oskrbi I se sami dogovarjajo za frizerske storitve in zanje prejmejo račun.

Kako je v domu poskrbljeno za moško britje?
Stanovalci, ki koristijo storitve oskrbe II, III A, III B in IV, imajo storitev že vključeno v oskrbi, kar pomeni britje dvakrat tedensko, in sicer ob torkih in četrtkih. Stanovalci iz oskrbe I imajo možnost britja kot dodatno storitev, zaračunano po veljavnem ceniku dodatnih storitev.

Je v domu na voljo tudi pedikura?
Pedikura se v domu izvaja kot dodatna storitev. Naročite jo lahko na recepciji ali pri vodji zdravstvene nege. Zaračuna se pri mesečnem obračunu opravljenih storitev institucionalnega varstva.

Lahko pa se dogovorite za pedikerske storitve tudi pri zunanjem izvajalcu, ki deluje v okviru doma.

Dobro je vedeti

Ostalo

V Domu starejših Škofljica z veseljem sodelujemo s sorodniki. Ti najbolj poznajo stanovalce in njihovo dosedanje življenje, zato nam lahko zaupajo veliko koristnih informacij, s pomočjo katerih naše osebje oskrbo tudi individualno prilagodi.

Ali stanovalci lahko odidejo tudi domov, na zabave, piknike, počitnice?
Da, iz doma lahko odidejo za več dni ali na krajše izhode, npr. na kosilo. Dva dni pred odhodom morajo svojci kontaktirati osebje na oddelku in ga seznaniti z datumom odhoda in prihoda stanovalca, da mu lahko zaposleni pravočasno pripravijo morebitna zdravila, ki jih bo vzel s seboj.

So izhodi dovoljeni tudi za stanovalce na varovanem oddelku?
Stanovalci lahko zapustijo varovani oddelek samo v spremstvu svojcev ali zaposlenih. Vsak, ki stanovalca odpelje z varovanega oddelka, mora o tem obvestiti zaposlene na oddelku. Odgovoren je za varnost stanovalca in dolžen ga je vrniti nazaj na oddelek ter o tem ponovno obvestiti zaposlene. Za daljšo odsotnost stanovalca z varovanega oddelka morajo svojci podpisati izjavo.

V domu imamo naročena Delo in Dnevnik, ki sta za branje na razpolago v skupnem prostoru. Za potrebe delovne terapije je naročena revija Jana. Stanovalci si lahko na lastne stroške na naslov doma naročijo svoje časopise in revije.

Samostojni stanovalci lahko kadijo na balkonu in zunanjih površinah doma. Stanovalce, ki potrebujejo pomoč tja pospremijo zaposleni.

Imajo lahko stanovalci pri sebi denar? Kje ga lahko hranijo?
Stanovalcem svetujemo, naj imajo v sobi čim manj denarja ali celo nič. Ob sprejemu dobi vsak stanovalec ključe omarice v sobi, kamor lahko zaklene svoje stvari.

Kdaj se izdajajo računi opravljenih storitev?
Računi opravljenih storitev so izstavljeni za pretekli mesec. Prvi delovni dan v novem mesecu so obračunane opravljene storitve. Račune prejmejo naslovniki 8. dan v mesecu. Rok plačila je 10. dan v mesecu. Datum plačila preko trajnih nalogov je 10. v mesecu.

Na kakšne načine lahko plačamo račune opravljenih storitev?
Račun lahko pošljemo po elektronski ali navadni pošti. Plačate jih po položnici, s trajnim nalogom ali e-računom.

Običajni dan v domu se začne ob 7.00 z vstajanjem in jutranjo nego. Ob 8.00 je zajtrk, ob 9.00 telovadba. Od 10.00 do 11.30 potekajo skupinske aktivnosti z animatorko in individualne ali manjše skupinske terapevtske obravnave z delovno terapevtko ali fizioterapevtko.

Ob 11.30 je kosilo za stanovalce na oddelkih in v sobah, za samostojnejše stanovalce pa ob 12.30 v glavni jedilnici. Po kosilu poteka popoldanska nega, ki traja do 13.00. Popoldne imajo stanovalci čas za prostočasne aktivnosti, kot so sprehodi, družabne igre, druženje ob kavi … Po dogovoru s prostovoljci v tem času redno organiziramo tudi različne prireditve (koncerte, nastope folklorne skupine, dramske igre, plese).

Ob 17.00 je večerja na oddelku in v sobah, ob 17.30 pa v glavni jedilnici. Nato poteka večerna nega in do 19.30 priprava na spanje.

Aktivnosti v domu zajemajo širok spekter dogajanja. Prilagajamo jih letnim časom, praznikom in željam stanovalcev. Ti se tedensko lahko vključujejo v ustvarjalne, zaposlitvene in družabne aktivnosti (petje, družabne igre), pogovorne skupine, kino (ogled filmov in dokumentarcev), gospodinjske dejavnosti (peka palačink, vafljev, piškotov, pakiranje piškotov, lupljenje zelenjave …), branje (tudi v sodelovanju s knjižničarko iz MKL Ljubljana), kvize, šivalni, šahovski in slikarski krožek, tombolo in hortikulturne aktivnosti na našem vrtu. Ob petkih popoldan stanovalci skupaj z animatorkami skrbijo za zalivanje hišnih rož in tematsko dekoracijo domskih prostorov. Ob torkih se lahko vključijo v skupino za izboljšanje ravnotežja, glede na dogajanje pa se tedensko dogovorimo za plesno-gibalno skupino in skupino za izboljšanje spretnosti rok.

Mesečno praznujemo rojstne dneve z živo glasbo, v vročih dneh izvedemo tudi sladoledni piknik, v jesenskih pa kostanjev. Zadnji petek v mesecu nas obišče potujoča knjižnica, ki organizira branje pravljic za odrasle in kviz z lepimi nagradami.

Vsakoletno izvajamo dogodke, kot sta pustovanje in martinovanje, ter program ob različnih praznikih (božič, silvestrovo, Prešernov dan, materinski dan, velika noč …).

Skip to content